Project omschrijving
Doorwerking Rekenkamerrapporten Ridderkerk
2022
De gemeentelijke rekenkamers hebben de afgelopen jaren een vaste en gewaardeerde plek verworven in zowel de beleidsontwikkeling van de gemeente als in uiteraard het instrumentarium van de gemeenteraden. Kritische reflectie is dan op een gegeven moment op z’n plaats: doen we de goede dingen en doen we de dingen goed? De Rekenkamercommissie Ridderkerk stelt zichzelf nu die vragen en heeft Blaauwberg gevraagd om een ‘doorwerkingsoonderzoek’ te doen. In hoeverre leiden de onderzoeken van de rekenkamer tot (de beoogde) verbeteringen? Hoe is opvolging en bewaking van de raadsbesluiten binnen de ambtelijke organisatie geborgd en welke lessen zijn te trekken voor het realiseren van doorwerking van rekenkameronderzoek? Daarvoor is een becommentarieerde ‘quickscan’ uitgevoerd op de doorwerking van de negen Rekenkamer rapporten gepubliceerd tussen 2016 en 2021.
Ander werk in dit domein
- Doorwerking rekenkamerrapporten RidderkerkBlaauwberg2023-10-04T15:48:20+02:00
Doorwerking rekenkamerrapporten Ridderkerk
Neem contact op
Neem contact met ons op via bijgaande contactgegevens. Wij komen spoedig met een reactie.
Inschrijven voor onze nieuwsbrief:
- 071-524 7500
- 06- 1217 2126 (Rob)
Vestwal 2-4 , 2312 NP Leiden